1.Pentru o intelegere mai buna a Scripturii trebuie sa cunoastem anumite expresii care unele sunt doar transliterate din greaca sau unele sunt intentionat inlocuite ( in inteles ) pentru a nu fi cunoscut sensul .
Sfant : -ebr. : qados
-gr. : hagios
– pus deoparte ; dedicat ; consacrat ; taiat ; separat ; separare in scopul unei intrebuintari divine a unei persoane sau obiect.
Pocainta : – gr. metanoeo
-a se razgandi ; a gandi mai bine ; a avea o altfel de minte
-noeo=gandire , intelegere sau a fi patruns de o idee
Sarbatoarea de Halloween a ajuns, cel putin pentru americani, cea mai importanta sarbatoare dupa cea a Craciunului. Anual, americanii cheltuiesc cu aceasta ocazie circa 2,5 miliarde de dolari si, avand in vedere influenta culturii americane asupra intregii lumi, tendinta este ca sarbatoarea sa fie “importata” de cele mai multe popoare de pe pamant.
La prima vedere, totul pare distractiv si inofensiv: dovleci luminati, masti lugubre, costume de vampiri si vrajitoare, schelete, paianjeni, fantome si pisici negre…Totul pare o joaca de copil…Este ziua in care adultii redevin copii, intrecandu-se in glume si farse care starnesc zambetul si rasul intr-o viata atat de plina de tristete.
Pe buna dreptate, aparatorii acestei sarbatori din ce in ce mai raspandite intreaba: “Ce e atat de rau in Halloween ? E vorba doar de un joc inofensiv de copii…Ce e rau in faptul de a ne amuza putin ?”
Si totusi…Halloween , cu costumele sale infricosatoare, cu accesoriile destinate sa trezeasca groaza si cu aerul sau lugubru, desi pare un joc inocent de copil, isi are radacinile intr-un trecut sinistru si demonic, de care oamenii care-l promoveaza nu sunt constienti.
Dr. Mortimer Adler a predat la Universitatea din Chicago cu ani în urmă.
În mod regulat el dădea un examen clasei sale din „The Great Books of the Western World” (Marile Cărţi ale Lumii Occidentale),
cărţi care în acele zile cuprindeau întreaga listă de lectură pentru obţinerea unei diplome la Universitatea din Chicago. Într-o asemenea ocazie, dr. Adler s-a întors spre unul dintre studenţii săi cei mai eminenţi şi i-a cerut întâmplător să facă un sumar al cărţii în faţa clasei. Studenta doar ce obţinuse nota 10 la examenul asupra cărţii, însă ea a răspuns: „Dr. Adler, nu am nicio idee despre ce anume era cartea.” În acele momente Adler a realizat numaidecât că examinându-şi studenţii cu echivalentul examenelor de tip grilă de astăzi, el controlase modul în care ei au citit cartea, dar nu şi ce anume îi învăţase cartea respectivă. Studenţii săi puteau obţine o notă maximă la examen, şi totuşi, puteau să nu înţeleagă despre ce anume era vorba în carte! El a spus că în acea după-amiază şi-a schimbat întreaga sa abordare de predare. De atunci încolo dr. Adler le cerea studenţilor să citească o carte în primul rând pentru a învăţa despre ce anume relata sau vorbea cartea respectivă.